12 Kasım 2016 Cumartesi

     
Müze şehrin, müzelik adamı… 
 Yüksel Yıldırım  Pusula
Onur abidesi diyebileceğimiz Zonguldak Maden Müzesi on yıllık bir çalışmayla tamamlandı. Müzenin iç dekorasyon ve vitrinleme safhasını yakinen takip eden biri olarak, danışman olarak sorumlu müdür TTK Kozlu Müessesinde görevli Maden Mühendisi ‘Ekrem Murat Zaman’ın kişisel çabalarının, onur abidesi müzenin işlevselleşmesinde en büyük katkıya sahip olduğunu gözlemledim. Danışmanlık görevinden sonra bu göreve asaleten müdür olacağını tereddütsüz bekliyordum. Ama devletin işleyişi bizim düşündüğümüz gibi olmuyor sanırım, müzenin anahtarı teslim edilir edilmez bir baktım Ekrem Murat Zaman emekli olmuş. Devlet emekli etmeden onurlu bir davranış sergilemiş bence. Ama bu bilgi birikimi ve tecrübe şimdi lazım iken bu kararı almış olmasının altında bir şeyleri sezinleyip önünü kesmek için aldığını düşünüyorum. Bana göre Zonguldak’ın bu tecrübeye şimdi daha çok ihtiyacı var. Ekrem Murat Zaman, Maden Müzesine Müdür olmalı. Aynı fikrimi yapılan anketler ezici çoğunlukla destekledi. Anketle ilgili detayları makalenin sonlarında görebilirsiniz.

http://www.pusulagazetesi.com.tr/m_6580/muze-sehrin-muzelik-adami/