28 Kasım 2018 Çarşamba

         
       
Ölümüne ticaret yapanları durdurabiliriz!
 30 dakika uygulamasının bu kadar tartışılır olmasının sebebi aslında gayet basit. perspektif farkı. bir grup müşteri vaat edilen yerine getirilmediği için şikayet ediyor, diğer bir grup da kuryelerin bu gecikme sebebiyle zor durumda kaldığından ve kötü çalışma şartlarına sahip olduklarından şikayetçi olan müşteriye dikleniyor.
müşteri olan grup 30 dk konusunda haklı. kuryelerin haklarından bahseden grup da aslında haklı. adamların motorları kötü, güvenlik sıfır, yağmurlu havalarda tehlikeli şekilde motor kullanmak zorunda kalıyorlar falan fıstık evet. sonuna kadar haklısınız. haklısınız da, bu muhabbeti yapacağın adam müşteri değil. bu muhabbeti git firmaya yap. mail at firmaya mesela buraya cevap yetiştireceğin kadar. ben de istiyorum o adam rahat rahat parasını kazansın. ben de kazanayım. ama işler öyle olmuyor. sen burada müşteriye bok atınca, firma sahibi:''bana ne olm sonuçta kurye ölünce de müşteri suçlu, sipariş geç gelince de'' diyerek olaya noktayı koyuyor. 
bak mesela şikayet mailine konu başlıkları olarak şunları yazarsın:
1. kuryelerin güvenliği
2. kuryelerin araç kalitesi
3. geç gelen pizzaların kurye maaşından kesilmesi yanlışı
4. tehlikeli koşullarda(yağmur, kar) kuryelerin hızlı ve güvenliksiz servise zorlanması.
vs vs..
eğer müşteri bensem ve bir durumdan şikayetçiysem, firma sahibi beni kaybetmemek için o yanlışını düzeltir. müşteri sensen git firma sahibine bu kötü koşullardan bahset ve aksi taktirde bir daha onlardan alışveriş yapmayacağını söyle. o adam senin eline baktığı için illa o işi düzeltecek. kurye o parayı senden kazanıyor. dükkan da senden kazanıyor. mantık bu kadar basit la. 
 https://eksisozluk.com/dominos-pizza--864163?p=173

'Hayatımız Trafik' Etkinlikleri  
Kasım 2018: SergiOdası:Zonguldak